TrollaTroll
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

TrollaTroll

Spelföreningen TrollaTrolls förum. Ett forum för alla som gillar rollspel, och framför allt för medlemmar av TrollaTroll.
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Ny Spelledare.

Gå ner 
+3
Silme
yter
monkeypocket
7 posters
FörfattareMeddelande
monkeypocket

monkeypocket


Antal inlägg : 30
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Stenungsund

Ny Spelledare. Empty
InläggRubrik: Ny Spelledare.   Ny Spelledare. Icon_minitimemån aug 18, 2008 7:16 am

Det verkar som om david inte ska spelleda Eon på ett tag.
Så därför tar jag över Eon.
Dom som är intresserade att spela eon kan säga det till mig eller skriva det här på forumet.
Dom som var i davids grupp kan fortsätta att spela Eon eller välja att spela något annat.
Ni kan antingen anmälla er till mig eller skriva på forumet att ni är intresserade.

OBS. Jag kommer spela med gruppen i 3 omgångar. Efter dom här 3 omgångarna kommer det bli en seriöst kampanj.
Det bettyder att efter dom här 3 omgångarna så kommer ni bara spela Eon tills ni dör eller tills kampanjen är klar.

OBS. Osäriösa karaktärer dör direkt.
Till överst på sidan Gå ner
yter

yter


Antal inlägg : 113
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 31
Ort : Stora Höga

Ny Spelledare. Empty
InläggRubrik: Sv: Ny Spelledare.   Ny Spelledare. Icon_minitimemån aug 18, 2008 7:45 am

Ok, jag funderade på att testa D&D, fast jag vet inte säkert.
Och ifall du klassar Moriah alias Emo-alv som oseriös, så får
du gärna hjälpa mig skapa en seriös karaktär. cyclops
Till överst på sidan Gå ner
http://duncan.tk
monkeypocket

monkeypocket


Antal inlägg : 30
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Stenungsund

Ny Spelledare. Empty
InläggRubrik: Sv: Ny Spelledare.   Ny Spelledare. Icon_minitimemån aug 18, 2008 11:11 pm

Japp han kommer dø om du spelar den. Leksaks førsæljare ær tyvær inget seriøst.
Till överst på sidan Gå ner
Silme

Silme


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 08-06-18

Ny Spelledare. Empty
InläggRubrik: Sv: Ny Spelledare.   Ny Spelledare. Icon_minitimetis aug 19, 2008 12:02 am

Hmm har funderat själv en del på vad jag ska spela, funderat på både M'n'M och DnD, men i varje fall är nog Eon det jag fattar bäst hitils och jag väljer nog att lära mig det xD
Men ja, jag ger väl mer klara beskeed på nästa rollspel... Chansen är nog störst att jag kör Eon däremot..
Vem skulle jag ge beskeed till i så fall?.... Monkeypocket säger mig inte mycket..namnvis xD
Till överst på sidan Gå ner
yter

yter


Antal inlägg : 113
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 31
Ort : Stora Höga

Ny Spelledare. Empty
InläggRubrik: Sv: Ny Spelledare.   Ny Spelledare. Icon_minitimetis aug 19, 2008 1:43 am

Nu när Moriah är officielt död, kan du hjälpa mig skapa en riktig?
Till överst på sidan Gå ner
http://duncan.tk
LegendOfZelda

LegendOfZelda


Antal inlägg : 19
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 33
Ort : Ödsmål

Ny Spelledare. Empty
InläggRubrik: Sv: Ny Spelledare.   Ny Spelledare. Icon_minitimetis aug 19, 2008 9:27 am

jag kan ju passa på att berätta här med då, att jag hade tänkt vara spelledare för en liten grupp med så att Monkeypocket/Dansk inte ska behöva ha alla. men jag kommer som sagt endast ha ett litet urval av "inte jätte nybörjare" om ni förstår va jag menar.
säg till mig/ skriv här på forumet om ni har ett stort behov av att vara i min grupp, men JAG väljer sedan om ni får vara med eller inte, förutsatt att det blir många.. aja, säg till mig om ni vill vara med i min grupp.
Till överst på sidan Gå ner
Silme

Silme


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 08-06-18

Ny Spelledare. Empty
InläggRubrik: Sv: Ny Spelledare.   Ny Spelledare. Icon_minitimetis aug 19, 2008 9:40 am

För mig spelar det igentligen ingen roll vilken grupp jag är med i, men jag kan gärna gå med i vilken som helst utav er två Razz Så är det nån som har planer för mig så säg till för jag joinar gärna ^^ Sedan får vi väll se vem som får flest eller nått Smile
Till överst på sidan Gå ner
monkeypocket

monkeypocket


Antal inlägg : 30
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Stenungsund

Ny Spelledare. Empty
InläggRubrik: Sv: Ny Spelledare.   Ny Spelledare. Icon_minitimetis aug 19, 2008 1:06 pm

LegendOfZelda skrev:
jag kan ju passa på att berätta här med då, att jag hade tänkt vara spelledare för en liten grupp med så att Monkeypocket/Dansk inte ska behöva ha alla. men jag kommer som sagt endast ha ett litet urval av "inte jätte nybörjare" om ni förstår va jag menar.
säg till mig/ skriv här på forumet om ni har ett stort behov av att vara i min grupp, men JAG väljer sedan om ni får vara med eller inte, förutsatt att det blir många.. aja, säg till mig om ni vill vara med i min grupp.

Det kommer nog vara så att du får gøra karaktærer. Det kommer næmligen många nya som behøver det. Så om det går bra så kan du væll gøra det? Eller så får david gøra det. Tror du klarar av det. Eller så tar du en støre grupp och så gør jag det.
Till överst på sidan Gå ner
LegendOfZelda

LegendOfZelda


Antal inlägg : 19
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 33
Ort : Ödsmål

Ny Spelledare. Empty
InläggRubrik: Sv: Ny Spelledare.   Ny Spelledare. Icon_minitimetis aug 19, 2008 2:28 pm

som jag skrev i ditt pm. monkeypocket
jag kan inte göra karaktärer, är egentligen för osäker på regelsystemet för att spelleda med, men jag litar på att spelarna inte är helt dumma i huvudet och fattar att jag är nybörjare, men nej jag tänker inte göra karaktärer.. ni spelare får faktiskt ta och prova nåt nytt annars..
Till överst på sidan Gå ner
yter

yter


Antal inlägg : 113
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 31
Ort : Stora Höga

Ny Spelledare. Empty
InläggRubrik: Sv: Ny Spelledare.   Ny Spelledare. Icon_minitimeons aug 20, 2008 12:15 pm

Ok, jag spelar gärna Eon, så kan jag spela D&D online istället. Jag kan då vara i vilken grupp som helst, men om spelledaren inte gillar min lilla alv (vilket jag tvivlar på att denne gör) så behöve rjag först göra en ny. Jag har en idé om bakgrundshistoria, bara jag får hjälp med byrokratin om skapande av rollformulär.

albino
Till överst på sidan Gå ner
http://duncan.tk
Silme

Silme


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 08-06-18

Ny Spelledare. Empty
InläggRubrik: Sv: Ny Spelledare.   Ny Spelledare. Icon_minitimetor aug 21, 2008 12:52 am

I värsta fall kan nån ju alltid låna karaktärer? Personligen har jag en karaktären som nån spelledare får kolla över för jag vill ta in han i föreningen, gjorde honom utanför med iggy Smile
Men jag hoppas plocka in honom i allt som händer.... fototropiker var ju fan hemskt....
Dessa jävla grottor och mörka slått..och är det inte det är det antingen natt eller magiskt mörkt! FU! >.< ^^
Till överst på sidan Gå ner
monkeypocket

monkeypocket


Antal inlägg : 30
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Stenungsund

Ny Spelledare. Empty
InläggRubrik: Sv: Ny Spelledare.   Ny Spelledare. Icon_minitimetor aug 21, 2008 5:47 am

Silme/Kitty skrev:
I värsta fall kan nån ju alltid låna karaktärer? Personligen har jag en karaktären som nån spelledare får kolla över för jag vill ta in han i föreningen, gjorde honom utanför med iggy Smile
Men jag hoppas plocka in honom i allt som händer.... fototropiker var ju fan hemskt....
Dessa jävla grottor och mörka slått..och är det inte det är det antingen natt eller magiskt mörkt! FU! >.< ^^

Jag kommer troligen tillåta din karaktær. Men måste kolla på den først. Och bara så du vet så gør iggy mycket fel nær han skappar karaktærer så din karaktær kommer troligen vara mycket fel och mycket sæmmre. Men om det ær okej med dig så.
Till överst på sidan Gå ner
razer

razer


Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 08-08-05
Ålder : 33
Ort : Stora Höga

Ny Spelledare. Empty
InläggRubrik: Sv: Ny Spelledare.   Ny Spelledare. Icon_minitimetor aug 21, 2008 4:17 pm

har en karaktär jag med Som är från iggy.

en ganska Rolig skulle jag tro.

En Svinrik vandrande riddare med en Vagn En page och en väpnare. Noter att karaktärs jäveln är GIRIG?!

sen så har han så Jävla mycket(onödig)utrustning så jag fick inte plats.... fyllde magi delen av pappret med sånt istället. han har runt 1 miljon Silver i fickpengar......(rullade massor av förmögenheter och sånt)

onödig utrustning.....

tja han har alla typers lansar.
ett eget Baner...som enligt reglboken väger 240kg (som är av silke så det är nog fel)
tja han har ALLT i den där jävla vagnen..

Hans plan är simpel att vinna ära Rykte och Berömelse. och sen återvända hem till sin Mark och bygga Ett slott och se sin stad växa....(ja han har en stad som han SKITER i just nu)

Baron Leon Claimon

det ända oseriösa jag kan tänka mig med han Är hans vapen Märke på Skölden....

Det är sovijet Unionens Flagga ^^
Till överst på sidan Gå ner
Silme

Silme


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 08-06-18

Ny Spelledare. Empty
InläggRubrik: Sv: Ny Spelledare.   Ny Spelledare. Icon_minitimefre aug 22, 2008 6:05 am

Jag får väll se hur det blir.. Men alla mina karaktärer är typ sämst xD Och jag tykte han blev ganska bra så..ja..Nåja du får la kolla igenom honom så får vi se, jag kan sitta bredvid och lyssna när du berättar hur sämst han är så får jag väll se hur jag gör sen xD
Till överst på sidan Gå ner
monkeypocket

monkeypocket


Antal inlägg : 30
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Stenungsund

Ny Spelledare. Empty
InläggRubrik: Sv: Ny Spelledare.   Ny Spelledare. Icon_minitimelör aug 23, 2008 4:10 am

Silme/Kitty skrev:
Jag får väll se hur det blir.. Men alla mina karaktärer är typ sämst xD Och jag tykte han blev ganska bra så..ja..Nåja du får la kolla igenom honom så får vi se, jag kan sitta bredvid och lyssna när du berättar hur sämst han är så får jag väll se hur jag gör sen xD

Okej så får det bli.
Till överst på sidan Gå ner
Dragonmaster

Dragonmaster


Antal inlägg : 224
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Arkham, Massachusetts

Ny Spelledare. Empty
InläggRubrik: Sv: Ny Spelledare.   Ny Spelledare. Icon_minitimelör aug 23, 2008 5:30 pm

Vad extremt elitistiska ni låter som ska handplocka eliten av spelarna osv.

Well, de som blir över kan väl börja spela D&D...
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0
monkeypocket

monkeypocket


Antal inlägg : 30
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Stenungsund

Ny Spelledare. Empty
InläggRubrik: Sv: Ny Spelledare.   Ny Spelledare. Icon_minitimesön aug 24, 2008 4:42 am

Dragonmaster skrev:
Vad extremt elitistiska ni låter som ska handplocka eliten av spelarna osv.

Well, de som blir över kan väl börja spela D&D...

Jag håller faktist med dig om detta. Det är väldigt dåligt att säga vilka som får vara och vilka som inte får vara med pågrund av att man vill ha dom bästa för sigsjälv.
Till överst på sidan Gå ner
LegendOfZelda

LegendOfZelda


Antal inlägg : 19
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 33
Ort : Ödsmål

Ny Spelledare. Empty
InläggRubrik: Sv: Ny Spelledare.   Ny Spelledare. Icon_minitimetor nov 13, 2008 1:59 am

nästa gång (15/11) kommer jag antagligen spelleda Eon, men jag kommer sent pga av att ja ska på öppet hur i kungälv till kl 14.00..
säg till mig omni vill va me i min grupp, jag kommer ha max fem pers.
Till överst på sidan Gå ner
DangoDaikazoku

DangoDaikazoku


Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 08-06-18
Ort : Epicland

Ny Spelledare. Empty
InläggRubrik: Sv: Ny Spelledare.   Ny Spelledare. Icon_minitimetor nov 13, 2008 10:57 am

LegendOfZelda skrev:
nästa gång (15/11) kommer jag antagligen spelleda Eon, men jag kommer sent pga av att ja ska på öppet hur i kungälv till kl 14.00..

Prata med min bror som sade att det inte skulle vara något rollspel 15/11 men det kanske är han som inte vill gå bara. Har vi någonstans att vara, btw=?


Senast ändrad av DangoDaikazoku den mån nov 17, 2008 8:47 am, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
http://smouch.net/lol/
LegendOfZelda

LegendOfZelda


Antal inlägg : 19
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 33
Ort : Ödsmål

Ny Spelledare. Empty
InläggRubrik: Sv: Ny Spelledare.   Ny Spelledare. Icon_minitimefre nov 14, 2008 1:39 am

jag har oxå hört att de inte e något från honom, så ja går inte, men aa.. dissa de ja skrev innan om David kommer nästa gång annars gäller det för nästa spelmöte.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Ny Spelledare. Empty
InläggRubrik: Sv: Ny Spelledare.   Ny Spelledare. Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Ny Spelledare.
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Star Wars spelledare?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
TrollaTroll :: Rollspel :: Eon-
Hoppa till: