TrollaTroll
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

TrollaTroll

Spelföreningen TrollaTrolls förum. Ett forum för alla som gillar rollspel, och framför allt för medlemmar av TrollaTroll.
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Hur många är intresserade av att testa?

Gå ner 
+3
Silme
rackarkatt
Triggerman
7 posters

Någon som vill lira M&M?
Ja
Hur många är intresserade av att testa? I_vote_lcap89%Hur många är intresserade av att testa? I_vote_rcap
 89% [ 8 ]
Nej
Hur många är intresserade av att testa? I_vote_lcap11%Hur många är intresserade av att testa? I_vote_rcap
 11% [ 1 ]
Totalt antal röster : 9
 

FörfattareMeddelande
Triggerman
Admin
Triggerman


Antal inlägg : 104
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Stenungsund

Hur många är intresserade av att testa? Empty
InläggRubrik: Hur många är intresserade av att testa?   Hur många är intresserade av att testa? Icon_minitimeons jun 18, 2008 8:13 am

Det är vissligen Jens som håller i detta, men han är inte här just nu.
Och jag är intresserad, gjorde en karaktär förra gången nämligen.
Så, hur många är intresserade?

Info om detta superhjälte rollspel finns på deras hemsida:
http://www.mutantsandmasterminds.com/
Till överst på sidan Gå ner
https://trollatroll.swedishforum.se
rackarkatt

rackarkatt


Antal inlägg : 37
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 31
Ort : Krontofta/skogen

Hur många är intresserade av att testa? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många är intresserade av att testa?   Hur många är intresserade av att testa? Icon_minitimeons jun 18, 2008 2:56 pm

*hoppar upp och ner och viftar med armarna*

: D

Ja, medeltiden är alldeles för äcklig för min smak. ;D
Till överst på sidan Gå ner
Silme

Silme


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 08-06-18

Hur många är intresserade av att testa? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många är intresserade av att testa?   Hur många är intresserade av att testa? Icon_minitimeons jun 18, 2008 3:58 pm

Ja det skulle va väldigt roligt att köra M&M.
Det värkar äna vara en kul grej, jag ska antagligen göra en egen karaktär nästa gång eller nått
Till överst på sidan Gå ner
Dragonmaster

Dragonmaster


Antal inlägg : 224
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Arkham, Massachusetts

Hur många är intresserade av att testa? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många är intresserade av att testa?   Hur många är intresserade av att testa? Icon_minitimetor jun 19, 2008 2:05 am

Jag har ingen röst...
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0
Nuclear-Man!

Nuclear-Man!


Antal inlägg : 69
Registreringsdatum : 08-06-19
Ålder : 32
Ort : All major cities and/or all undiscovered countries/continents containing evil mages and dinosaurs.

Hur många är intresserade av att testa? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många är intresserade av att testa?   Hur många är intresserade av att testa? Icon_minitimetor jun 19, 2008 3:03 am

de e ja som är den mytomspunna jens, lr ½dansken, if u will. ja håller i superhjälte spelet, och vill be alla som tänker vara med att fundera ut en karaktär (om du redan gjort något/allt av detta, ignorera fortsättningen), hur den fick sina krafter, varför den superhjältar och inte superskurkar, om den har en hemlig identitet (trust me people, de finns en anledning till att många har de), hur den ser ut, tänker, tycker och agerar.

ps. ja vill ha lite mer seriösa karaktärer, och ursäkter som "dom skulle sätta in ett mänskligt sinne i en katt. det gick fel, därför kan han flytta 10 ton med tanken och mentalt kommunicera på alla språk" funkar inte och gör mej aningen trött.
däremot anledningar som "jag är son till ambassadören för planeten Altakij 4, därför e ja på jorden och har förmågor vanliga för min art (på detta skulle följa en lista med superkrafter)" ds.

MVH

The Amazing
NUCLEAR-MAN!
Till överst på sidan Gå ner
rackarkatt

rackarkatt


Antal inlägg : 37
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 31
Ort : Krontofta/skogen

Hur många är intresserade av att testa? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många är intresserade av att testa?   Hur många är intresserade av att testa? Icon_minitimetor jun 19, 2008 3:27 am

Men jag fortsätter på min karaktär. Är det okej att låta krafter som t. ex telepati vara medfödda, eller måste man ha fått dem i någon random olycka/whatever/genom att komma från en random planet? Det hade känts tufft med krafter som inget annat blandat sig i (som Rei i Sailor Moon, som innan hela skiten och utan att förvandla sig kan se in i framtiden och kasta förbannelser ;D)
Till överst på sidan Gå ner
Nuclear-Man!

Nuclear-Man!


Antal inlägg : 69
Registreringsdatum : 08-06-19
Ålder : 32
Ort : All major cities and/or all undiscovered countries/continents containing evil mages and dinosaurs.

Hur många är intresserade av att testa? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många är intresserade av att testa?   Hur många är intresserade av att testa? Icon_minitimetor jun 19, 2008 3:32 am

det skulle kunna funka, men då vill jag oxå att du har nån liten monolog om mänsklig evolution och hur den "kickat igång", då detta kommer vara orsaken till dina krafter.

MVH

The Amazing
NUCLEAR-MAN!
Till överst på sidan Gå ner
rackarkatt

rackarkatt


Antal inlägg : 37
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 31
Ort : Krontofta/skogen

Hur många är intresserade av att testa? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många är intresserade av att testa?   Hur många är intresserade av att testa? Icon_minitimetor jun 19, 2008 3:43 am

Ja, det låter logiskt. Hur är det med gener? Kan detta ha legat och grott i släkten?

Och får hen lov att vara transsexuell? ;D
Till överst på sidan Gå ner
Nuclear-Man!

Nuclear-Man!


Antal inlägg : 69
Registreringsdatum : 08-06-19
Ålder : 32
Ort : All major cities and/or all undiscovered countries/continents containing evil mages and dinosaurs.

Hur många är intresserade av att testa? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många är intresserade av att testa?   Hur många är intresserade av att testa? Icon_minitimetor jun 19, 2008 3:53 am

ja de kan ha "grott i släkten", men lite familje bakgrund isf, hur det har påverkat, andra släkters ingiftnings påverkan, osv.
ja hon får vara transa, men du får göra en ordentlig karaktär, och ta konsekvenserna.

MVH

The Amazing
NUCLEAR-MAN!
Till överst på sidan Gå ner
rackarkatt

rackarkatt


Antal inlägg : 37
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 31
Ort : Krontofta/skogen

Hur många är intresserade av att testa? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många är intresserade av att testa?   Hur många är intresserade av att testa? Icon_minitimetor jun 19, 2008 3:57 am

Självfallet. Tänkte att modern gifter sig och skaffar barn med en helt random man (som inte påverkat släkten innan) och att det triggar igång saker och ting osv... Plus bakgrundshistoria naturligtvis.

Sedan är hen inte transvestit automatiskt. Tänkte ha en man (biologisk kvinna) som inte nödvändigtvis klär sig i "manskläder". .z Men konsekvenser, ja, naturligtvis, sånt är bara roligt.
Till överst på sidan Gå ner
Nuclear-Man!

Nuclear-Man!


Antal inlägg : 69
Registreringsdatum : 08-06-19
Ålder : 32
Ort : All major cities and/or all undiscovered countries/continents containing evil mages and dinosaurs.

Hur många är intresserade av att testa? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många är intresserade av att testa?   Hur många är intresserade av att testa? Icon_minitimetor jun 19, 2008 4:01 am

lite mer invecklat, men nått sånt, ja.
sen fatta ja inte va du mena med könsbeskrivningen, menförklara nästa spekmöte.

MVH

The Amazing
NUCLEAR-MAN!
Till överst på sidan Gå ner
rackarkatt

rackarkatt


Antal inlägg : 37
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 31
Ort : Krontofta/skogen

Hur många är intresserade av att testa? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många är intresserade av att testa?   Hur många är intresserade av att testa? Icon_minitimetor jun 19, 2008 4:06 am

Håller på med ett komplicerat släktträd just nu, så ja. ~^.^~

Eftersom DAVID har satt två rollspelsmöten på rad så dyker jag inte upp förrän möjligen den 28:e juli, men det beror på hur länge Sebastians familj stannar i Göteborg... :<

Så det lär dröja ett tag. Men vi får se.
Till överst på sidan Gå ner
Nuclear-Man!

Nuclear-Man!


Antal inlägg : 69
Registreringsdatum : 08-06-19
Ålder : 32
Ort : All major cities and/or all undiscovered countries/continents containing evil mages and dinosaurs.

Hur många är intresserade av att testa? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många är intresserade av att testa?   Hur många är intresserade av att testa? Icon_minitimetor jun 19, 2008 4:09 am

dukti flicka. hmm, shall i use my NUCLEAR powers and blast those evil fiends to justice? Wink


MVH

The Amazing
NUCLEAR-MAN!
Till överst på sidan Gå ner
Triggerman
Admin
Triggerman


Antal inlägg : 104
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Stenungsund

Hur många är intresserade av att testa? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många är intresserade av att testa?   Hur många är intresserade av att testa? Icon_minitimetor jun 19, 2008 9:23 am

Härligt, Nuclear...
Det börjar nog dra ihop sig för ett M&M Very Happy
Vill göra klart min karkatär im... vafan.
Karaktär nästa gång*
Till överst på sidan Gå ner
https://trollatroll.swedishforum.se
rackarkatt

rackarkatt


Antal inlägg : 37
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 31
Ort : Krontofta/skogen

Hur många är intresserade av att testa? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många är intresserade av att testa?   Hur många är intresserade av att testa? Icon_minitimetor jun 19, 2008 12:26 pm

Hm... Finns det någon möjlighet till att någon skulle kunna sticka ett formulär i handen på mig? Så slipper jag göra allt när jag kommer nästa gång, menar jag.
(Lyckades bara göra hälften av släktträdet, det var mycket roligare att rita på utseendet istället. : ()
Till överst på sidan Gå ner
Triggerman
Admin
Triggerman


Antal inlägg : 104
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Stenungsund

Hur många är intresserade av att testa? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många är intresserade av att testa?   Hur många är intresserade av att testa? Icon_minitimetor jun 19, 2008 12:47 pm

Det är Jens som har alla grejorna.
Så, det är honom som geller i så fall.
Till överst på sidan Gå ner
https://trollatroll.swedishforum.se
ozzy88

ozzy88


Antal inlägg : 33
Registreringsdatum : 08-06-19
Ålder : 33
Ort : Torslanda

Hur många är intresserade av att testa? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många är intresserade av att testa?   Hur många är intresserade av att testa? Icon_minitimetor jun 19, 2008 1:10 pm

Jag fortsätter med min supersnabba samurai nästa gång...
Till överst på sidan Gå ner
LordInsane

LordInsane


Antal inlägg : 90
Registreringsdatum : 08-06-21
Ålder : 33
Ort : Ödsmål, Bohuslän, Ockuperade Norge, Söndrade Kalmarunionen

Hur många är intresserade av att testa? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många är intresserade av att testa?   Hur många är intresserade av att testa? Icon_minitimelör jun 21, 2008 6:37 am

rackarkatt skrev:
Hm... Finns det någon möjlighet till att någon skulle kunna sticka ett formulär i handen på mig? Så slipper jag göra allt när jag kommer nästa gång, menar jag.
(Lyckades bara göra hälften av släktträdet, det var mycket roligare att rita på utseendet istället. : ()
Lyckligtvis går det att ladda ner *character sheets* från deras hemsida. I mer än en variant, faktiskt. Då fattas bara själva reglerna för vad man skall skriva in där...
Jag skulle ha varit intresserad, men, alas! Så är jag i Fängelsehålor och Drakars klor.
Till överst på sidan Gå ner
LordInsane

LordInsane


Antal inlägg : 90
Registreringsdatum : 08-06-21
Ålder : 33
Ort : Ödsmål, Bohuslän, Ockuperade Norge, Söndrade Kalmarunionen

Hur många är intresserade av att testa? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många är intresserade av att testa?   Hur många är intresserade av att testa? Icon_minitimetor jun 26, 2008 8:45 am

Nuclear-Man! skrev:

ps. ja vill ha lite mer seriösa karaktärer, och ursäkter som "dom skulle sätta in ett mänskligt sinne i en katt. det gick fel, därför kan han flytta 10 ton med tanken och mentalt kommunicera på alla språk" funkar inte och gör mej aningen trött.
däremot anledningar som "jag är son till ambassadören för planeten Altakij 4, därför e ja på jorden och har förmågor vanliga för min art (på detta skulle följa en lista med superkrafter)" ds.

MVH

The Amazing
NUCLEAR-MAN!
Inte för att jag skall spela, men skulle ursäkter som ''Consider: A secret military experiment to test which genes affect intelligence. Consider, then, a cat as subject. But the genes of intelligence are close to those of the mind, and as it turned out, that cat had been far more successful then what the military first believed... the cat, still young and confused, picked up the garbled thoughts of those around him, and fearful for his life, not understanding what had happened, or even what he was, found powers within beyond what people, or at least the handlers, thought possible, and fled, so afraid that he did not take the time to notice where he was until he was far from the installation in which he had been born...'' vara accepterbar?
Till överst på sidan Gå ner
Nuclear-Man!

Nuclear-Man!


Antal inlägg : 69
Registreringsdatum : 08-06-19
Ålder : 32
Ort : All major cities and/or all undiscovered countries/continents containing evil mages and dinosaurs.

Hur många är intresserade av att testa? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många är intresserade av att testa?   Hur många är intresserade av att testa? Icon_minitimetor jun 26, 2008 11:33 am

den skulle nog funka, dock HATAR jag fortfarande katt idéen, men ja ska inte vara partisk.

MVH

The Amazing
NUCLEAR-MAN!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Hur många är intresserade av att testa? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många är intresserade av att testa?   Hur många är intresserade av att testa? Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Hur många är intresserade av att testa?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
TrollaTroll :: Rollspel :: Mutants And Masterminds-
Hoppa till: