TrollaTroll
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

TrollaTroll

Spelföreningen TrollaTrolls förum. Ett forum för alla som gillar rollspel, och framför allt för medlemmar av TrollaTroll.
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Dungeons and Dragons

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Dragonmaster

Dragonmaster


Antal inlägg : 224
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Arkham, Massachusetts

Dungeons and Dragons Empty
InläggRubrik: Dungeons and Dragons   Dungeons and Dragons Icon_minitimetor jun 19, 2008 2:41 am

Jag planerar att komma på alla speldagar under sommaren (Chalmers termin börjar 19/8, men med nollning och matterepetition kanske jag får ett par veckor till), samt senare om jag har tid bredvid studierna (hoppas det).

Några har gjort D&D-karaktärer (Core), och andra har börjat men inte hunnit klart (jag/böcker har varit otillgängliga).

Jag tänkte samla ihop en liten grupp folk nästa speldag (28/6), och förutsatt att jag hittar minst fyra spelare (och högst åtta, blir det tre kan jag väl stoppa in en NPC i bakgrunden för att hjälpa till) börja ett färdigt äventyr (efter kanske en liten smula finputsning av karaktärerna (typ göra allt)) för att Ni ska kunna lära er litet regler och få en känsla för hur spelet är (sedan kan Ni ju besluta om Ni vill fortsätta). Detta äventyr borde vara klart efter tre spelsessioner, förutsatt att vi orkar spela klart det. Det viktigaste är att jag kan få en grupp någorlunda konsistent, efterssom mer än en utebliven spelsession sabbar allt (kanske inte i en längre kampanj, men här). Basically.

Sedan tänkte jag att de som vill fortsätta (eller de som tittat på avundsjukt och hatat sig själva för att de inte kom 28/6) kan hänga med på en litet mer seriös kampanj (om vi gör nya karaktärer eller hänger i med de gamla kan vi besluta då... jag tänkte tillåta alla upptänkliga källor för denna kampanj, så utnyttja gärna mina 54 (senaste siffran) D&D-böcker). Med seriös menar jag att det blir litet mindre regelsnackande glada hack'n'slash-strider för att lära sig systemet, och litet mer antediluviansk horror... fast det där sista kan omvärderas om någon stör sig.

Vill någon pröva på att spelleda, eller har ett kul förslag på kampanjidé, eller vill föreslå en/ett färdig(t) kampanj/modul/äventyr, eller bara göra enkla karaktärer för arenaliknande strider, let me know... min [Psion 5/Ur-Priest 2/Beholder Mage 1/Mystic Theurge 10/Beholder Mage +2] väntar...

Yours Truly
Great Bob


Senast ändrad av Dragonmaster den tor jun 19, 2008 2:59 am, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Stavningskontroll...)
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0
Triggerman
Admin
Triggerman


Antal inlägg : 104
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Stenungsund

Dungeons and Dragons Empty
InläggRubrik: Sv: Dungeons and Dragons   Dungeons and Dragons Icon_minitimetor jun 19, 2008 9:25 am

Fin fint Very Happy
Vi börjar bli många nu, så det kommer säkert finns mer spelare!Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
https://trollatroll.swedishforum.se
LordInsane

LordInsane


Antal inlägg : 90
Registreringsdatum : 08-06-21
Ålder : 33
Ort : Ödsmål, Bohuslän, Ockuperade Norge, Söndrade Kalmarunionen

Dungeons and Dragons Empty
InläggRubrik: Sv: Dungeons and Dragons   Dungeons and Dragons Icon_minitimelör jun 21, 2008 6:24 am

Låter utmärkt. Hur kommer attityden mot spelares... källor, om vi lyckas komma till That Which Man-Like Beings Should Not Meddle In fortsättning/nystart/frisläppandet, att vara?
Till överst på sidan Gå ner
Dragonmaster

Dragonmaster


Antal inlägg : 224
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Arkham, Massachusetts

Dungeons and Dragons Empty
InläggRubrik: Sv: Dungeons and Dragons   Dungeons and Dragons Icon_minitimefre jun 27, 2008 9:14 am

Stora högar med Supplements (SPECIELLT Third Party)/Adventures (Se föregående)/Dragon Magazines/Dungeon Magazines/Hypertext Deluxe Super Mega Character Sheets/DM Screens osv. betraktas (liksom Mountain Dew) som knark och ger pluspoäng.
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0
LordInsane

LordInsane


Antal inlägg : 90
Registreringsdatum : 08-06-21
Ålder : 33
Ort : Ödsmål, Bohuslän, Ockuperade Norge, Söndrade Kalmarunionen

Dungeons and Dragons Empty
InläggRubrik: Sv: Dungeons and Dragons   Dungeons and Dragons Icon_minitimefre jun 27, 2008 1:29 pm

Dragonmaster skrev:
Stora högar med Supplements (SPECIELLT Third Party)/Adventures (Se föregående)/Dragon Magazines/Dungeon Magazines/Hypertext Deluxe Super Mega Character Sheets/DM Screens osv. betraktas (liksom Mountain Dew) som knark och ger pluspoäng.
Och pluspoäng kan räknas ihop och, om man har tillräckligt många, användas för att köpa en Lilarcor +7.3 Work In Progress?
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Dungeons and Dragons Empty
InläggRubrik: Sv: Dungeons and Dragons   Dungeons and Dragons Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Dungeons and Dragons
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
TrollaTroll :: Rollspel :: Dungeons & Dragons-
Hoppa till: