TrollaTroll
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

TrollaTroll

Spelföreningen TrollaTrolls förum. Ett forum för alla som gillar rollspel, och framför allt för medlemmar av TrollaTroll.
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Count to X, where X is a very large number

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Dragonmaster

Dragonmaster


Antal inlägg : 224
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Arkham, Massachusetts

Count to X, where X is a very large number Empty
InläggRubrik: Count to X, where X is a very large number   Count to X, where X is a very large number Icon_minitimemån feb 22, 2010 8:51 am

För att detta forum i all egentlig mening (i alla fall för tillfället, det blir säkert ändring nu bara för att motsäga mitt påstående) är dött när det gäller föreningen TrollaTroll's aktiviteter kan man ju göra litet metaforumsaker och se om någon nappar (d.v.s. om någon fortfarande kollar det här forumet). En sådan är att leka forumlekar.

Att räkna till stora tal är en uppskattad forumaktivitet. Det känns inte viktigt att välja vilket sådant tal man just ska räkna till, för oavsett hur lågt man sätter ribban når man aldrig upp till den, så jag låter det vara osagt (ersätt X med någonting lagom stort... 1 000 000, (2^20)-1, e^100, TREE(4), Graham's tal... om det känns bättre så).


Regler:
1) Skriv ett inlägg innehållandes talet som direkt följer på det tal som det föregående inlägget innehåller. Vilket detta tal är bör göras tydligt (välj textstorlek eller färg eller så). För alla jobbiga människor (som mig) som misstolkar sådant här skall sägas att vi här endast behandlar de naturliga talen, och att vi räknar i positiv riktning, från 1 och uppåt (+1 för varje steg alltså).
2)Man får inte skriva två inlägg i rad. Undvik förresten också OT-inlägg (alltså, skriv vad ni vill i ert inlägg, bara det innehåller ett nytt tal, enligt ovanstående regel).
3) Fuska inte. Denna regel har ingen egentlig betydelse. Alltså, skriv inte fel tal, och skriv inte flera inlägg i rad.


I god ton börjar jag själv med att posta det minsta naturliga talet, nämligen:

1
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0
ozzy88

ozzy88


Antal inlägg : 33
Registreringsdatum : 08-06-19
Ålder : 33
Ort : Torslanda

Count to X, where X is a very large number Empty
InläggRubrik: Count to X, where X is a very large number   Count to X, where X is a very large number Icon_minitimetor mar 17, 2011 12:25 pm

Nästa tal bör logiskt sätt vara:

2
Till överst på sidan Gå ner
 
Count to X, where X is a very large number
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
TrollaTroll :: Off Topic :: Off Topic-
Hoppa till: