TrollaTroll
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

TrollaTroll

Spelföreningen TrollaTrolls förum. Ett forum för alla som gillar rollspel, och framför allt för medlemmar av TrollaTroll.
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Anmälning till Onlinekampanj i D&D!

Gå ner 
+2
LordInsane
Dragonmaster
6 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3  Nästa
FörfattareMeddelande
yter

yter


Antal inlägg : 113
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 31
Ort : Stora Höga

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Icon_minitimesön aug 17, 2008 8:41 am

vafan?? Mad
Till överst på sidan Gå ner
http://duncan.tk
Dragonmaster

Dragonmaster


Antal inlägg : 224
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Arkham, Massachusetts

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Icon_minitimesön aug 17, 2008 10:58 am

Ok, kanske 10 år fel, men det är ingen stor grej ändå... dock har du inte besvarat min fråga ännu:

Moriah skrev:
Om bara alla som inte har plusversionen kunde ladda ner den ihop med dice-roller funktionen.
The One and Only Dragonmaster skrev:
Var ladda ner?
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0
yter

yter


Antal inlägg : 113
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 31
Ort : Stora Höga

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Icon_minitimemån aug 18, 2008 7:54 am

Det finns denna:

http://www.msgpluslive.net/scripts/download/32/

Men där kan du bara slå en tärning med x antal sidor i taget,
men den duger. Lätt att använda, bara att skriva "/roll 6" för att
slåm en sexsidig tärning.
Till överst på sidan Gå ner
http://duncan.tk
Dragonmaster

Dragonmaster


Antal inlägg : 224
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Arkham, Massachusetts

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Icon_minitimelör aug 23, 2008 5:00 pm

Det låter ok...
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0
Dragonmaster

Dragonmaster


Antal inlägg : 224
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Arkham, Massachusetts

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Icon_minitimefre aug 29, 2008 12:36 pm

Nuclear Man! skrev:
men ja ska köpa egen dator i slutet på augusti lr september
Har du köpt egen dator nu? För jag skulle kunna tänka mig att vi börjar snart (iof har jag nog inte mycket tid annat än på helger i de nästkommande två veckorna heller, men jag har internet på den plats jag spenderar större delen av min dygnsvila, så jag är både teoretiskt och (i viss mån) praktiskt kapabel att börja spela... skulle varit nice att ha en spelare eller två till dock...

Det är ingen som har några synpunkter på att vi spelar i en MSN-diskussion tolkar jag det som, eller?
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0
PanCake

PanCake


Antal inlägg : 33
Registreringsdatum : 08-08-10

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Icon_minitimefre aug 29, 2008 3:50 pm

Diskussionen är i forumet, att spelet äger rum på MSN istället för på hasselgården är skitsaksamma om det är medlemmar ur föreningen som spelar.

För det är väll en föreningsaktivitet även om spelplatsen är i cyber- istället för true- space antar jag?

Nöjd?
Nu har du ETT inlägg.
Till överst på sidan Gå ner
Dragonmaster

Dragonmaster


Antal inlägg : 224
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Arkham, Massachusetts

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Icon_minitimelör aug 30, 2008 5:31 am

FurGolem, jag har ingen aning om hur jag ska tolka ditt inlägg.

1
Om du skrev ett inlägg i "Anmälning till Onlinekampanj i D&D!", skulle det antagligen implicera att du ville vara med. Dock framgår inte detta av ditt inlägg.

2
FurGolem skrev:
Nu har du ETT inlägg.
Det var inlägg nummer 31 i den här tråden.

3
FurGolem skrev:
Diskussionen är i forumet, att spelet äger rum på MSN istället för på hasselgården är skitsaksamma...
Skitsaksamma för vad? Huruvida du blir nöjd? Om du känner dig träffas av min fråga är det väl ok, men betyder det att du faktiskt vill vara med och spela? Annars förstår jag inte riktigt vad du vill säga (eller mest varför)...

4
FurGolem skrev:
...om det är medlemmar ur föreningen som spelar.

För det är väll en föreningsaktivitet även om spelplatsen är i cyber- istället för true- space antar jag?
Jag antar att det kan klassas som en föreningsaktivitet, då alla som anmält sig (samt spelledare) är föreningsmedlemmar, och anmälningen (och diskussionen om hur vi ska spela) finns på föreningens forum. Men spelar det någon roll, vare sig för dig, mig, spelet eller föreningen?

Det känns litet som om du anklagar mig för att vara någon sorts illasinnad förrädare eller sabotör som spelar rollspel med andra än TrollaTrolls medlemmar, vilket jag i nuläget inte gör, trots att jag gärna skulle vilja det.

5
FurGolem skrev:
Nöjd?
Nej, för jag har inte den minsta aning om vad du menar, och jag råkar gilla att förstå saker och ting (trots att jag inte alltid gör det, ens i fullkomligt uppenbara fall)... så nej, jag är inte nöjd. Skulle du unna utveckla dig lite mer så att en lekman förstår?
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0
Nuclear-Man!

Nuclear-Man!


Antal inlägg : 69
Registreringsdatum : 08-06-19
Ålder : 32
Ort : All major cities and/or all undiscovered countries/continents containing evil mages and dinosaurs.

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Icon_minitimelör aug 30, 2008 4:49 pm

ja har fått min dator nu^^ xD X3!!!!!!!!!!

MVH

The Amazing
NUCLEAR-MAN!
Till överst på sidan Gå ner
Dragonmaster

Dragonmaster


Antal inlägg : 224
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Arkham, Massachusetts

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Icon_minitimesön aug 31, 2008 3:58 am

Wooooo!
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0
PanCake

PanCake


Antal inlägg : 33
Registreringsdatum : 08-08-10

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Icon_minitimesön aug 31, 2008 9:15 am

Jag anklagar ingen för nånting...

Fick bara stollaryck av den här raden.
Dragonmaster skrev:
Det är ingen som har några synpunkter på att vi spelar i en MSN-diskussion tolkar jag det som, eller?

Varför skall man förstå allt??

P.S. lägg ingen djupare tolkning på texten omedelbart nedanför, den har ingenting med nånting att göra!
Till överst på sidan Gå ner
Dragonmaster

Dragonmaster


Antal inlägg : 224
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Arkham, Massachusetts

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Icon_minitimemån sep 01, 2008 8:45 am

FurGolem skrev:
Fick bara stollaryck av den här raden.
Det är precis det jag inte förstår. Jag ställde frågan för att se om npgon av mina framtida spelare saknar MSN, inte kan använda MSN, ogillar MSN, tycker att MSN är ett fult namn, eller av någon annan anledning skulle föredra ett annat medium för spelandet (jag föredrar Vent/TS, men vi har ju ingen server). Jag ser ingen anledning till att du skulle störa dig på att vi använder det (och enligt det mycket lilla jag förstod av ditt inlägg var det väl det, att du inte störde dig på det). Så vad är egentligen syftet med ditt inlägg? Min hjärna har smält (idag har jag haft matte, fysik, och data... yipeehoo).
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0
PanCake

PanCake


Antal inlägg : 33
Registreringsdatum : 08-08-10

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Icon_minitimemån sep 01, 2008 2:01 pm

Dragonmaster skrev:
och enligt det mycket lilla jag förstod av ditt inlägg var det väl det, att du inte störde dig på det
Fullständigt korrekt uppfattat

Men håll med, MSN är ett fult namn.
Till överst på sidan Gå ner
Dragonmaster

Dragonmaster


Antal inlägg : 224
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Arkham, Massachusetts

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Icon_minitimetis sep 02, 2008 4:16 am

Ok... då har jag 1) uppfattat saken fullständigt korrekt, dessutom 2) konstaterar jag att den åsikt jag korrekt uppfattat som din är irrelevant i frågan, då du inte berörs av den, samt nu även 3) bekräftar jag att MSN är ett fult namn.
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0
Dragonmaster

Dragonmaster


Antal inlägg : 224
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Arkham, Massachusetts

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Icon_minitimeons sep 10, 2008 8:41 am

Ok, är alla ok med att vi börjar spela snart (som nästa vecka) så skulle de ju kunna skriva "Ja" i ett inlägg här... och eventuellt bifoga sin MSN (min är gustav.vidhog.dm@hotmail.com) så att vi kan kontakta varandra (och eventuellt också börja spela någon gång i den obestämda framtiden).
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0
Dragonmaster

Dragonmaster


Antal inlägg : 224
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Arkham, Massachusetts

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Icon_minitimesön sep 14, 2008 4:37 am

Vill ingen spela eller har ni bara dissat forumet i allmänhet?
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0
LordInsane

LordInsane


Antal inlägg : 90
Registreringsdatum : 08-06-21
Ålder : 33
Ort : Ödsmål, Bohuslän, Ockuperade Norge, Söndrade Kalmarunionen

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Icon_minitimemån sep 15, 2008 2:20 pm

Dragonmaster skrev:
Vill ingen spela eller har ni bara dissat forumet i allmänhet?
De lyckades kapa en kabel i torsdags, så alla i området har varit utan internet eller fast telefoni fram till, tja, nån gång idag.
Ja, för övrigt: MSN... er.... martinond@hotmail.com.
Till överst på sidan Gå ner
Dragonmaster

Dragonmaster


Antal inlägg : 224
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Arkham, Massachusetts

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Icon_minitimetis sep 16, 2008 8:00 am

Har ni varit utan internetanslutning i flera dagar? Utan att kunna kontakta omvärden på något sätt?

BWAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!
lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol!
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0
LordInsane

LordInsane


Antal inlägg : 90
Registreringsdatum : 08-06-21
Ålder : 33
Ort : Ödsmål, Bohuslän, Ockuperade Norge, Söndrade Kalmarunionen

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Icon_minitimetis sep 16, 2008 10:09 am

Dragonmaster skrev:
Har ni varit utan internetanslutning i flera dagar? Utan att kunna kontakta omvärden på något sätt?

BWAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!
lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol!
Tja, mobiltelefoner fanns ju... vilket var bra, på grund av Felrapporteringen.
Till överst på sidan Gå ner
Dragonmaster

Dragonmaster


Antal inlägg : 224
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Arkham, Massachusetts

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Icon_minitimemån sep 22, 2008 7:48 am

Om ingen mer egentligen vill delta kan vi inte börja spela. Någonsin. Bara en liten hint. Och kom inte och säg att skola/jobb/fester/vänner/mamma hinrar er från att komma åt TEH INTERNETZ!!!1, för det är en lögn.
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0
LordInsane

LordInsane


Antal inlägg : 90
Registreringsdatum : 08-06-21
Ålder : 33
Ort : Ödsmål, Bohuslän, Ockuperade Norge, Söndrade Kalmarunionen

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Icon_minitimemån sep 22, 2008 10:53 am

Dragonmaster skrev:
Om ingen mer egentligen vill delta kan vi inte börja spela. Någonsin. Bara en liten hint. Och kom inte och säg att skola/jobb/fester/vänner/mamma hinrar er från att komma åt TEH INTERNETZ!!!1, för det är en lögn.
Vilket påminner mig: vad gör du lördagen den 27 September?
Till överst på sidan Gå ner
Dragonmaster

Dragonmaster


Antal inlägg : 224
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Arkham, Massachusetts

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Icon_minitimemån sep 22, 2008 3:39 pm

Går på Bok- & Biblioteksmässan... ska du med?
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0
LordInsane

LordInsane


Antal inlägg : 90
Registreringsdatum : 08-06-21
Ålder : 33
Ort : Ödsmål, Bohuslän, Ockuperade Norge, Söndrade Kalmarunionen

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Icon_minitimemån sep 22, 2008 4:42 pm

Dragonmaster skrev:
Går på Bok- & Biblioteksmässan... ska du med?
Ah. Er. Det är så att det skall vara taklagsfest för, hm, våra respektive fädrars stugor, lördagen denna vecka, hos familjen Bennsten. Så. jag är lite osäker om mitt schema för dagen tillåter det, är jag rädd.
Såklart, jag skulle ju inte säga nej till B&Bmässan, heller...
Givetvis är du inbjuden till taklagsfesten (utifall att det varit något olycksfall i informationen).
Till överst på sidan Gå ner
Dragonmaster

Dragonmaster


Antal inlägg : 224
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Arkham, Massachusetts

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Icon_minitimetis sep 23, 2008 4:42 am

Tanken var att gå innan den... jag trodde att du intuitivt skulle förstå det...
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0
LordInsane

LordInsane


Antal inlägg : 90
Registreringsdatum : 08-06-21
Ålder : 33
Ort : Ödsmål, Bohuslän, Ockuperade Norge, Söndrade Kalmarunionen

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Icon_minitimetis sep 23, 2008 7:20 am

Dragonmaster skrev:
Tanken var att gå innan den... jag trodde att du intuitivt skulle förstå det...
Innan festen som sådan, givetvis, men, hm, jag har inte lyckats informera mig om jag kommer att bli tvångsrekryterad som gratis arbetskraft under förberedelserna. Ah, hur skall vi ordna det, om jag inte behöver bli utnyttjad, och kan komma till mässan?
Till överst på sidan Gå ner
Dragonmaster

Dragonmaster


Antal inlägg : 224
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Arkham, Massachusetts

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Icon_minitimetis sep 23, 2008 11:40 am

Jag ringer (i morgon, med största sannolikhet...).
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0
Sponsored content





Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 2 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Anmälning till Onlinekampanj i D&D!
Till överst på sidan 
Sida 2 av 3Gå till sida : Föregående  1, 2, 3  Nästa
 Liknande ämnen
-

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
TrollaTroll :: Rollspel :: Dungeons & Dragons-
Hoppa till: