TrollaTroll
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

TrollaTroll

Spelföreningen TrollaTrolls förum. Ett forum för alla som gillar rollspel, och framför allt för medlemmar av TrollaTroll.
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Anmälning till Onlinekampanj i D&D!

Gå ner 
+2
LordInsane
Dragonmaster
6 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3
FörfattareMeddelande
LordInsane

LordInsane


Antal inlägg : 90
Registreringsdatum : 08-06-21
Ålder : 33
Ort : Ödsmål, Bohuslän, Ockuperade Norge, Söndrade Kalmarunionen

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Icon_minitimetis sep 23, 2008 12:20 pm

Dragonmaster skrev:
Jag ringer (i morgon, med största sannolikhet...).
Utmärkt!
Till överst på sidan Gå ner
yter

yter


Antal inlägg : 113
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 31
Ort : Stora Höga

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Icon_minitimeons sep 24, 2008 12:13 pm

Jag är redo! Jolten är öppnad.

Min MSN är wzx3000@hotmail.com
Till överst på sidan Gå ner
http://duncan.tk
Dragonmaster

Dragonmaster


Antal inlägg : 224
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Arkham, Massachusetts

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Icon_minitimetor sep 25, 2008 9:50 am

Saknas bara en då...
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0
yter

yter


Antal inlägg : 113
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 31
Ort : Stora Höga

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Icon_minitimefre sep 26, 2008 12:26 pm

Dåså!


Basketball
Till överst på sidan Gå ner
http://duncan.tk
Nuclear-Man!

Nuclear-Man!


Antal inlägg : 69
Registreringsdatum : 08-06-19
Ålder : 32
Ort : All major cities and/or all undiscovered countries/continents containing evil mages and dinosaurs.

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Icon_minitimefre sep 26, 2008 1:00 pm

btw, min dator has been up and running ganska länge nu^^

MVH

The Amazing
NUCLEAR-MAN!
Till överst på sidan Gå ner
monkeypocket

monkeypocket


Antal inlägg : 30
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Stenungsund

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Icon_minitimelör sep 27, 2008 9:31 am

Skulle jag vara med eller hur var det?
Till överst på sidan Gå ner
Dragonmaster

Dragonmaster


Antal inlägg : 224
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Arkham, Massachusetts

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Icon_minitimesön sep 28, 2008 12:24 pm

monkeypocket skrev:
Skulle jag vara med eller hur var det?
Mycket gärna! Ju fler desto bättre...

NuclearMan skrev:
btw, min dator has been up and running ganska länge nu^^
Men har vi din MSN?


Då är vi nog redo att börja... jag lägger upp regler som en separat tråd och sedan får vi sätta oss, jag och er en och en, och göra karaktärer, helst via MSN... under förutsättning att ni inte gör karaktärer själva, det vill säga ^^...


See you soon (Måndag 29/9 och Onsdag 1/10 har jag gott om ledig tid, om någon vill bygga en karaktär... jag kommer med fler datum successivt...)!
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0
Nuclear-Man!

Nuclear-Man!


Antal inlägg : 69
Registreringsdatum : 08-06-19
Ålder : 32
Ort : All major cities and/or all undiscovered countries/continents containing evil mages and dinosaurs.

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Icon_minitimesön sep 28, 2008 4:00 pm

min msn är:
suc-a-kockovic@hotmail.com

MVH

The Amazing
NUCLEAR-MAN!
Till överst på sidan Gå ner
Dragonmaster

Dragonmaster


Antal inlägg : 224
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Arkham, Massachusetts

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Icon_minitimemån sep 29, 2008 4:33 am

Om ni har litet tid att göra en karaktär och vill ha min uppmärksamhet bör ni pröva MSN eller forumets PM... eller mail, eller telefon... eller att skriva ett inlägg, eller att skriva ett brev/vykort... eller att komma hit och prata med mig... eller att kontakta mig på något annat sätt, om ni finner det bekvämare. Jag är alltid levande, utom när jag är död.
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0
yter

yter


Antal inlägg : 113
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 31
Ort : Stora Höga

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Icon_minitimelör okt 04, 2008 3:13 am

Jag har ingen D&D karaktär. affraid
Till överst på sidan Gå ner
http://duncan.tk
Dragonmaster

Dragonmaster


Antal inlägg : 224
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Arkham, Massachusetts

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Icon_minitimelör okt 04, 2008 3:33 am

yter skrev:
Jag har ingen D&D karaktär.
Förtydligande: Hitta på ett koncept, hitta på i alla fall litet om vem karaktären egentligen är, litet vad du vill att den ska vara/kunna göra (läs reglerna först), och kontakta mig via MSN (jag är online de flesta luncher, kvällar samt helger) så gör jag en med dig...
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0
yter

yter


Antal inlägg : 113
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 31
Ort : Stora Höga

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Icon_minitimesön okt 05, 2008 7:33 am

Dragonmaster skrev:
yter skrev:
Jag har ingen D&D karaktär.
Förtydligande: Hitta på ett koncept, hitta på i alla fall litet om vem karaktären egentligen är, litet vad du vill att den ska vara/kunna göra (läs reglerna först), och kontakta mig via MSN (jag är online de flesta luncher, kvällar samt helger) så gör jag en med dig...

Låter som en bra idé. Skall jag använda Google den allsmäktige till att finna reglerna?

EDIT: Sorry, läste igenom allt igen och såg att du redan skrivit att du tänkte lägga upp reglerna som en separat tråd.
Till överst på sidan Gå ner
http://duncan.tk
LordInsane

LordInsane


Antal inlägg : 90
Registreringsdatum : 08-06-21
Ålder : 33
Ort : Ödsmål, Bohuslän, Ockuperade Norge, Söndrade Kalmarunionen

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Icon_minitimesön okt 05, 2008 7:46 am

yter skrev:
Låter som en bra idé. Skall jag använda Google den allsmäktige till att finna reglerna?

EDIT: Sorry, läste igenom allt igen och såg att du redan skrivit att du tänkte lägga upp reglerna som en separat tråd.
Det har han, men där handlar det om de regler som skiljer denna kampanj från standard. Sök efter SRD på Wizards of the Coasts hemsida, det mesta finns där.
Till överst på sidan Gå ner
Dragonmaster

Dragonmaster


Antal inlägg : 224
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Arkham, Massachusetts

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Icon_minitimesön okt 05, 2008 11:27 am

Det var bara mina speciella regler jag tänke att folk skulle behöva läsa...
...dessutom är kanske inte Hopuse Rules/Källor så väsentligt för den som inte bygger sin char själv, men ändå.

En sak bara: LordInsane, varför måste man lära sig SRD för att kunna spela D&D?
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0
LordInsane

LordInsane


Antal inlägg : 90
Registreringsdatum : 08-06-21
Ålder : 33
Ort : Ödsmål, Bohuslän, Ockuperade Norge, Söndrade Kalmarunionen

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Icon_minitimesön okt 05, 2008 12:36 pm

Dragonmaster skrev:
En sak bara: LordInsane, varför måste man lära sig SRD för att kunna spela D&D?
Det måste man inte, men om man inte har tillgång till grundregelböckerna så ger SRDn tillgång till viss information som kan ses som nödvändig om man skall skapa en karaktär. Eller med andra ord: man behöver fråga dig om saker en eller två gånger mindre.
Till överst på sidan Gå ner
LordInsane

LordInsane


Antal inlägg : 90
Registreringsdatum : 08-06-21
Ålder : 33
Ort : Ödsmål, Bohuslän, Ockuperade Norge, Söndrade Kalmarunionen

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Icon_minitimefre okt 17, 2008 9:57 am

Ber om ursäkt för att ingen karaktär har blivit inlämnad. Hade en prototyp, men försvann på grund av virusinfektion (för datorn, inte mig).
Har kvar idén, i alla fall, så en viss rekonstruktion är möjlig (behöver kolla up en del saker [namn på feats, och liknande] dock).
Till överst på sidan Gå ner
Dragonmaster

Dragonmaster


Antal inlägg : 224
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Arkham, Massachusetts

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Icon_minitimefre okt 17, 2008 4:34 pm

So far har jag gjort en halvfärdig karaktär, och det är iaf två som inte gjort några så vitt jag vet... och jag kommer inte bygga klart några D&D-övermonstergudar förrän min torsdagstenta är över... efter vilket jag kommer att festa i dagarna tre.
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0
Dragonmaster

Dragonmaster


Antal inlägg : 224
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Arkham, Massachusetts

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Icon_minitimesön okt 26, 2008 4:52 am

Hej alla trevliga människor, och Dansk!

Jag tänkte gärna se till att få klart litet karaktärer... kontakta mig på MSN om ni ser mig så att vi kan plocka ihop litet stats till de nästan fullständiga karaktärsideer som ni redan måste ha tänkt ut (yeah right), och om folk har gjort någonting trevligt själva (Martin, jag tittar på dig, mest) som de vill dela med sig av, som fullständiga character sheets, karaktärers bakgrundshistoria eller annat sådant skriftligt, eller så, skicka gärna!

Några saker som kan vara bra att fundera ihop långt i förväg är namn, kön, ålder och utseende (sammankopplat med race) och på ett ungefär vad karaktären gör/kan göra.

Gustav "The Wide Pile" Wijdjinnhoöëegjinn
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0
LordInsane

LordInsane


Antal inlägg : 90
Registreringsdatum : 08-06-21
Ålder : 33
Ort : Ödsmål, Bohuslän, Ockuperade Norge, Söndrade Kalmarunionen

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Icon_minitimemån okt 27, 2008 11:42 am

Dragonmaster skrev:
Hej alla trevliga människor, och Dansk!

Jag tänkte gärna se till att få klart litet karaktärer... kontakta mig på MSN om ni ser mig så att vi kan plocka ihop litet stats till de nästan fullständiga karaktärsideer som ni redan måste ha tänkt ut (yeah right), och om folk har gjort någonting trevligt själva (Martin, jag tittar på dig, mest) som de vill dela med sig av, som fullständiga character sheets, karaktärers bakgrundshistoria eller annat sådant skriftligt, eller så, skicka gärna!

Några saker som kan vara bra att fundera ihop långt i förväg är namn, kön, ålder och utseende (sammankopplat med race) och på ett ungefär vad karaktären gör/kan göra.

Gustav "The Wide Pile" Wijdjinnhoöëegjinn
Ja, alltså, efter det där med datorn, och förlusten av den mall jag använde för att komma ihåg vad jag behövde ha med. Rörande karaktärs-crunch, vill säga. Men, jag kommer snart att, er, 'komma ihåg' en annan källa för det, och det där med karaktärshistoria, utseende, und so weiter är ju inte kopplat till det.
Till överst på sidan Gå ner
yter

yter


Antal inlägg : 113
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 31
Ort : Stora Höga

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Icon_minitimelör nov 15, 2008 2:37 am

För några dagar sedan blåste jag min dator, vilket resulterade i att mitt character-sheet dog tillsammans med merparten av mina skolarbeten etc. Kan du Dragonmaster skicka mig en kopia? (På character-sheet, inte på skolarbetet) study
Till överst på sidan Gå ner
http://duncan.tk
Dragonmaster

Dragonmaster


Antal inlägg : 224
Registreringsdatum : 08-06-18
Ålder : 34
Ort : Arkham, Massachusetts

Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Icon_minitimesön nov 16, 2008 4:25 am

Sure thing... jag sparar ju allt... du vill inte ha en kopia av ditt ditt skolarbete när vi ändå håller på?


P.S.
Det tar tid att göra karaktärer och sådant. Vi borde nog bli klara inom en vecka eller två dock.
D.S.
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0
Sponsored content





Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Anmälning till Onlinekampanj i D&D!   Anmälning till Onlinekampanj i D&D! - Sida 3 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Anmälning till Onlinekampanj i D&D!
Till överst på sidan 
Sida 3 av 3Gå till sida : Föregående  1, 2, 3
 Liknande ämnen
-

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
TrollaTroll :: Rollspel :: Dungeons & Dragons-
Hoppa till: